
Leestip: Afbeeldingen voor je website of blog: de ultieme lijst Type internetbureau Om te bepalen welk CMS het beste is voor jouw wensen, moet je dus eerst bepalen welk type CMS je nodig hebt.īinnen het voor jouw website meest geschikte type CMS bepaal je vervolgens de keuze van het uiteindelijke CMS op basis van persoonlijke voorkeuren. Ieder type heeft eigenschappen die in meer of mindere mate geschikt zijn voor bepaalde doelstellingen. Het is belangrijk je te realiseren dat er vier verschillende typen content management systemen zijn.ĭaarom is het belangrijk om je te realiseren dat er vier verschillende typen content management systemen zijn. Maar bij CMS-en gaat dit juist wél vaak mis. Toch? Want als je alleen naar personenauto’s kijkt, terwijl je eigenlijk een bestelbus nodig hebt, zul je nooit de juiste keuze maken.īij het uitzoeken van een motorvoertuig, zul je die fout niet snel maken. Dan bepaal je voordat je een merk en type uitzoekt eerst of het een motorfiets, personenauto, bestelbus, of vrachtwagen moet zijn. Stel dat je een motorvoertuig wilt aanschaffen. Laat me dat uitleggen aan de hand van een analogie. Namelijk bij het ‘ type’ CMS dat jouw organisatie nodig heeft. Het probleem ligt al vóór de keuze van het specifieke CMS. Leestip: Website Laten Maken: 13 Valkuilen Type CMS En telkens blijkt het probleem niet zozeer dat het internetbureau het verkeerde CMS heeft aanbevolen. Herken je de frustratie van Gerard? Dan ben je zeker niet alleen. “Anders zouden we toch niet telkens weer worden opgezadeld met een CMS dat niet blijkt te voldoen?” Verkeerd CMS aanbevolen Maar jullie blijkbaar ook niet.” Met ‘jullie’ doelt Gerard op internetbureaus in het algemeen. Wij hebben geen verstand van content management systemen.

Maar van content management systemen weet hij naar eigen zeggen niet genoeg af. Dus hij heeft behoorlijk wat verstand van software. Hij verkoopt met zijn bedrijf een enterprise level softwarepakket. Gerard had me uitgenodigd om te komen praten over de realisatie van alweer een nieuwe website. Maar ondertussen kunnen we elke 2 jaar weer helemaal opnieuw beginnen.” Allemaal zeiden ze wat jij nu ook zegt: dat hun CMS precies de juiste was voor onze website. “We hebben de afgelopen tien jaar al vier keer een nieuwe website met CMS laten maken. “Wat mijn grootste frustratie met m’n website is de afgelopen jaren?” Gerard zucht diep.

Wil jij zeker weten dat je de volgende keer dat je een CMS uitzoekt, de juiste keuze maakt? Lees dan verder. De reden is dat veel organisaties bij het kiezen van een CMS een basale denkfout maken.

Content management systemen zijn vaak een grote bron van ergernis.
